Összes oldalmegjelenítés

2015. november 7., szombat

Tex mex csirke

Tegnap sütöttem egy egész grillcsirkét tex mex ízesítésű fűszerkeverékkel 
Megmaradt egy része a mellből, de sajnáltam volna kidobni, így egy kicsit felturbóztam.


Hozzávalók:
  • 20 dkg burgonya
  • 1 dl napraforgó étolaj a krumpli sütéséhez
  • 25 dkg a tex mex sült csirke melléből
  • 6 dkg cheddar sajt
  • 1/2 fej jégsaláta
  • 1/2 piros kaliforniai paprika / vagy kápia
  • 6 db koktélparadicsom
  • 15 dkg csemegekukorica
  • 1 ek  tex mex fűszerkeverék (összetevők: fokhagyma, oregánó, chili, koriander, fűszerpaprika, kurkuma)
  • 1 ek édes chiliszósz
  • bors
  • ¼ lime
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 dkg vaj

Elkészítése:

A  maradék sült bőrös csirkemellet vékony, kb. 2-3 mm-es szeletekre vágtam,rácsavartam egy kis lime levet, megszórtam tex mex fűszerkeverékkel. Egy serpenyőben olívaolajon vajat olvasztottam és amikor már forró volt, a tex mex fűszerrel újra megszórt csirkeszeleteket hirtelen megpirítottam benne. Kiszedve leitattam a zsiradékot.
A salátát, kaliforniai paprikát és a koktélparadicsomot vékonyra szeleteljük, hozzáadunk 15 dkg lecsepegtetett kukoricakonzervet. Elkeverjük egy kanál édes chiliszósszal és kb. 1 tk tex mex fűszerkeverékkel. Míg a csirke is a krumpli megsül, hűtőbe tesszük.
A burgonyákat meghámoztam és uborkagyalun leszeleteltem. Konyharuhán leszárítottam és egy jó nagy serpenyőben nem sok olajon kis adagokban mindkét oldalát pirosra sütöttem, majd a felesleges olajat leitattam róla.
A cheddar sajtot durvára reszeltem, kis tálban kínáltam hozzá. Díszítésként megszórtam friss korianderzölddel.


Hihetetlen, de ez a mennyiség bőven elég volt hármunk számára ebédre.

Nincsenek megjegyzések: