Összes oldalmegjelenítés

2015. október 14., szerda

Hajtogatott tepertős pogácsa

Egyik kedvencemnél, a Pákosztos macska konyhai kalandjai oldalán találtam ezt-azt, vagyis ezt a receptet is. Nagyon szimpatikusnak tartom és nagy tudásúnak a konyhai tevékenységekben. Tehát, ha belekezd valamibe, abból biztosan valami jó sül ki. Mint ez a pogácsa is. Ugyan eléggé hajszás napom volt, tehát nem tudtam avval az odaadással kezelni a dolgot, mint ahogyan Melinda leírta, de azért nagyjából úgy csináltam, ahogyan ő. A tepertőt én sütöttem,- (2 kg bőrös kacsaháj végtermékeként. Mondjuk azért már elcsipegettem belőle valamennyit), - ezért kevésbé volt zsíros, mintha a piacon vettem volna, de a zsiradék hiányát pótoltam némi vajjal. Annyi hajtogatásra sem volt időm, mint neki, csak háromszor hajtottam össze, míg Milli 5-ször, és keleszteni sem volt annyira lehetőségem, mégis nagyon finomra sikerült a végeredmény. 



Hozzávalók:


  • 35 dkg tönköly fehér liszt
  • 250 ml görög joghurt (eredetileg kefir)
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 tojás + 1 a kenéshez
  • 1 tk só



  • 20 dkg kacsatepertő
  • 10 dkg vaj
  • 1 tk só
  • 1 tk frissen őrölt bors


Elkészítése:

A tésztához való lisztet, langyos joghurtot, tojást, élesztőt és sót dagasztótálban összegyúrtam, maíg a tészta a tál falától és a kezemtől el nem vált. Ekkor letakartam folpackkal és fél órát kelesztettem a langyos konyhában. Ez idő alatt duplájára növekedett. 
A tepertőt késes robotgépben összedaráltam, majd ugyanezen kis szerkezettel egyesítettem a vajjal, sóval és borssal. 
A megkelt tésztát kb. 1 cm vékonyra, téglalap alakúra nyújtottam és megkentem a "tepertőkrémmel", csak néhány kanálnyit hagytam, majd jobbról balra és lentről, majd fentről harmadolva a tésztát borítékot hajtogattam belőle. Lisztezett tálban 20 percig kelesztettem letakarva, majd újra kinyújtottam és meghajtogattam. Újabb 20 perc elteltével  megismételtem a műveletet és megint megkelesztettem a tésztát. Ekkor kinyújtottam úgy 2 - 2,5 cm vastagra, a tetejét berácsoztam egy késsel és kiszúrtam pogácsaszaggatóval. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem és bekapcsoltam a sütőt. Annyi ideje volt kelni, míg gyorsan lezuhanyoztam és már toltam is a sütőbe 200 fokra alul-felül sütésen. 25 perc alatt sültek meg, de annyira futkároztam, készülődtem, hogy majdnem benn feledtem őket. Igazán kár lett volna, ha a tűzoltók találják meg. 

Nincsenek megjegyzések: