Összes oldalmegjelenítés

2016. január 24., vasárnap

Sajtos vajaskifli

Mostanában rászoktam az instant élesztőre. Bár szerintem inkább nyáron lenne jelentősége, amikor nagyobb az esély arra, hogy a vásárlás előtt nem megfelelően tárolják a friss élesztőt, ami aztán emiatt nem tudja elvégezni becsülettel a dolgát. Inkább idő hiányában használom ezt a változatot, mert  számos receptnél ezt nem is kell keleszteni, csak beleszórom és várom a csodát. ...és az eljön.


Hozzávalók
A tésztához:
15 dkg tk. tönkölyliszt
30 dkg tönköly fehérliszt
2 dl tejföl
2 tojás sárgája
10 dkg puha vaj
7 g instant élesztő
1 kk cukor
1,5 tk só

Töltelék:
10 dkg puha vaj
10 dkg reszelt Pannónia sajt

Tetejére:
a kenéshez a tojásfehérje
5 dkg reszelt Pannónia sajt

Elkészítése:

A tésztához valókat dagasztógép táljába mértem mindent és ruganyos, fényes tésztává gyúrta (a gép).
Ezt a tésztát lisztezett munkafelületen kb. kb. 60x 30 cm-es téglalappá nyújtottam. Megkentem 10 dkg puha vajjal, arra gazdagon sajtot reszeltem, majd feltekertem mint egy piskótatekercset.

 
A tekercset ketté vágtam és ezt a két hengert nyújtottam ki kb. 0,5 cm vékony, úgy 50x20 cm-es lappá, amit háromszögekre vágtam el. 7-7 darabba.


A háromszögeket feltekertem kifli formára, sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. A tetejét megkentem a maradék tojásfehérjével és sajtot reszeltem rá.


Nem is kelesztettem, csak addig pihent, míg a sütőt felfűtöttem 200 fokra hőlégkeverésen (6-7 perc) és máris toltam a sütőbe, ahol 20 perc alatt szépen megkeltek, megsültek.




Nincsenek megjegyzések: