Összes oldalmegjelenítés

2016. január 24., vasárnap

Túrós-meggyes kígyórétes

Szóval elfogyott a pogácsa, ezért nekiálltam egy szintén gyorsan elkészíthető rétesnek. A tésztája nem az a hártyavékony, amit egyébként rétesnek hívunk, hanem egy jó vajas kelttészta, amit ebben az esetben nem kell keleszteni.



Hozzávalók:
A tésztához:
  • 30 dkg Nagyi extrafinom liszt
  • 12 dkg vaj
  • 1 dl tejföl
  • 1 tojássárgája
  • 2 dk gyümölcscukor
  • 1 csipet só
  • 3 g instant élesztő

Töltelékhez:
  • 50 dkg krémes tehéntúró
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 tk vanília kivonat
  • 5 dkg búzadara
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 ek frissen csavart citromlé

  • 15 dkg magozott meggybefőtt

Elkészítése:
A szoba hőmérsékletű tésztához valókat dagasztógép táljába mértem és addig dagasztottam, míg elvált a tál falától, ruganyos, fényes tészta lett belőle (3 perc).

A tésztát kivettem, félretettem Folpackkal letakarva és a töltelékhez valókat tettem a dagasztógépbe és homogén masszává kevertem. Negyed órára betettem a hűtőbe kicsit dermedni.

Addig a tésztát a Folpackon kinyújtottam a munkalapon 50 x 30 cm-es vékony téglalappá és mindkét hosszabbik oldalán 3 cm-enként kb. 45 fokos szögben 8-10 cm mélyen bevágtam a tésztát.
Ezután a a túró felét hosszában egy 10 cm-es sávban elsimítottam a tésztán. Erre tettem a meggyszemeket, majd a túró másik felével letakartam a meggyet.
Végül a tészta két végét visszahajtottam és alulról kezdve kereszteztem a tésztacsíkokat egymáson, míg el nem jutottam a sütemény tulsó végére.
Behengerítettem a rétest a sütőpapírral bélelt tepsibe. Tetejét megkentem a maradék tojásfehérjével és betoltam a 180 fokra előmelegített sütőbe. Alul-felül sütésen 40 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Míg ezt írom, akkor eszem meg az utolsó szeletet és kijelenthetem, hogy igen jól sikerült.


Nincsenek megjegyzések: