Összes oldalmegjelenítés

2016. január 24., vasárnap

Tepertős pogácsa gyorsan

Tegnap hajnalban kiugrottam az ágyból, mert fiam versenyre készült és oda mindig pogácsával indítom. Egész egyszerűen úgy raktam össze érzéssel, nem is gondolkodtam sokat rajta, hogy mi kerüljön bele és mennyi, de azért ilyenkor mindig felállítom a tálat a mérlegre és feljegyzem, hogy mit is csináltam éppen. Nagy hibát követtem el, amire csak a kóstolásnál jöttem rá. A pogácsa finom volt, belül puha, kívül ropogós, jó ízú, réteges, stb, de valamit hiányoltam belőle, amiért szeretem a tepertős pogit. Ez a valami pedig a bors volt. Egyébként is rendesen borsozok minden ételt, de ebbe különösen jó lett volna, ha beleteszem. Mégsem így lett. Ennek ellenére délben már csak öt darab árválkodott, mert a szomszédot
                            vártam.

Gondoltam megkínálom vele, de addig várakoztam, hogy bizony a tányér hamar üresen kongott a konyhapulton. Ezért nekiálltam egy másik süteményt sütni. De félre a mellékzöngékkel, leírom milyen lett a pogácsa.


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 2 dl tejföl
  • 1 kk cukor
  • 7 g instant élesztő
  • 12 dkg vaj
  • 2 tojássárgája
  • 1 tk só
  • 10 dkg tk. tönkölyliszt
  • 40 dkg BL-80 kenyérliszt

Tölteni:
  • 25 dkg kacsatepertő
  • BORS ?????

Kenéshez:
  • a megmaradt tojásfehérje

Elkészítése:

Mivel az instant élesztőt nem igen kell felfuttatni, így minden szoba hőmérsékletű hozzávalót bedobáltam a dagasztógép táljába és már berregtettem is az eszközt. Nem dagasztottam soká, talán 3 percig, aztán csak addig tettem félre a tésztát, míg a tepertőt bors nélkül ledaráltam. Ne kevergettem vajjal, semmit nem tettem, amit szoktak, csak kinyújtottam a tésztát7-8 mm vékonyra. Megkentem a durvára darált tepertő kétharmadával, majd behajtogattam oldalról jobbról, balról 3 rétegbe, majd a maradék tepertőt a sima tésztafelületen eloszlatva behajtogattam alulról és felülről is három rétegbe. Letakarva pihentettem 10 percet, majd kinyújtottam a tésztát 2 ujjnyira. Tetejét berácsoztam egy éles késsel. Közepes pogácsaszaggatóval kiszúrtam a tésztát, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és megkentem a tetejét a tojásfehérjével. Amíg bemelegedett a sütő 200 fokra , addig pihent a tészta (kb. negyed órát), 20 perc alatt megsütöttem aranybarnára.

Nincsenek megjegyzések: