Összes oldalmegjelenítés

2016. május 22., vasárnap

Spárgával mozzarellával töltött csirke sajtos - baconos újkrumplival

A mai gyorsan összedobott ebédünk volt ez, aztán száguldás a robotba. Keresem a lehetőséget, hogy változatosan készítsem el a csirkemellet. Reggeli neten való turkálásomból született az ebéd.


Hozzávalók:

A krumpli körethez: 

  • 1 kg újburgonya
  • 1 dl 30% zsírtartalmú tejszín
  • 3 dkg vaj
  • 3 szelet bacon
  • 3 dkg parmezán
  • 1 csapott tk. só
  • frissen őrölt bors
  • 1 ág rozmaring



Elkészítése: 

A burgonyát egy dörzsi szivaccsal folyó víz alatt megdörzsöltem, így gyorsan lemostam róla a héját. Uborkagyalun vékonyra szeleteltem,kevés sóval megszórtam és egy vajjal kikent tűzállótálba rétegesen leraktam. A bacont apróra vágtam és a krumpliszeletek közé és a tetejére dobáltam. Meglocsoltam a tejszínnel, borsot őröltem rá, rádaraboltam a vajat, megszórtam a rozmaring leveleivel és fóliával letakarva a 180 fokos sütőbe tettem fél órára. Mikor megpuhult, parmezánt reszeltem rá és a grillen 5 perc alatt megpirítottam. Belül omlós, kívül roppanós igen ízletes köretet kaptam. 

A csirkemellhez:

  •  3 db fél csirkemellfilé (50 dkg)
  • 10 dkg mozzarella
  • 10 dkg zöld spárga
  • 6 szelet bacon
  • 1 tk vaj




Elkészítése:

A csirkemell közepén hosszában egy éles késsel zsebet vágtam, melyet annyira kitágítottam, hogy csak a hús szélei tartották egyben. A mozzarella sajtot három szeletre vágtam. Mindegyik csirkezsebbe bedugtam egy-egy szelet sajtot. A spárga szárát eltörtem, ahol magától eltört és a zsebbe tűztem a szálakat, majd 2-2 szelet baconnel körbetekertem.
Kisebb, tapadásmentes tepsibe tettem a három kupacot és egy kanál vajat dobtam mellé. Fóliával letakarva követte a krumplis tálat a sütőbe. Együtt sültek, együtt pirultak. A csirkének elég 20 perc sütés is, tehát ha beteszem a krumplit, utána gyorsan előkészítem a  húsokat, akkor éppen egyszerre készülnek el. És ez így is történt.







Nincsenek megjegyzések: