Összes oldalmegjelenítés

2016. május 21., szombat

Túrós lepény

Nem is nevezném annak, mert úgy néz ki, mintha keveréke lenne egy Rákóczi túrós és piskótának. A neten találtam a receptet és sokféleképpen írták le a hozzávalókat, így hagyatkoztam az érzéseimre.


Hozzávalók:
  • 45 dkg tehéntúró
  • 2 dl 20%-os tejföl
  • 6 tojás
  • 6 dkg gyümölcscukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk. vanília kivonat
  • 7 púpozott ek. rétesliszt
  • 1 csipet só
  • 1 kk. szódabikarbóna
Elkészítése:

A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjéből a sóval habot vertem. Az összes többi hozzávalót egy nagy keverőtálba mértem és botmixerrel finomra mixeltem, majd beleforgattam a fehérjehabot. Egy sütőpapírral bélelt 25x25 cm-es tepsibe borítottam és bedugtam a 160 fokra előmelegített sütőbe alul-felül sütésen és drukkoltam, hogy ne fusson ki a tepsiből. Szép magasra nőtt. Mikor elkezdett színesedni a teteje, letakartam egy fóliával úgy tessék-lássék. Kb. 35 perc alatt sült át. Tűpróbát érdemes tenni, hogy lássuk átsült-e. Utána félig nyitott sütőajtónál vártam, míg langyosra hűl, mert így nem esik nagyon össze. Finom házi baracklekvárral kínáltam.


Nincsenek megjegyzések: