Összes oldalmegjelenítés

2016. június 18., szombat

Fehérkenyér magokkal

Olyan régen sütöttem kenyeret, hogy az idejét sem tudom. Fiam újabban csak a boltit eszi, ami szerintem sokkal gyengébb, mint amit én csinálok, de mit tehetek? Orvul mégis csak sütök.


Na nem egy nagyot, csak egy közepeset, ami két napra elég a fiúknak. Azért nem tudtam megállni, csak megkóstoltam, pedig nekem nem kéne tolnom a szénhidrátot, de ez van.

Hozzávalók:
  • 50 dkg BL-80 kenyérliszt
  • 2 dl görögjoghurt
  • 1 dl langyos víz
  • 1 tk cukor
  • 1,5 tk só
  • 7 g instant élesztő
  • 3 ek burgonyapehely
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 1 tk fehér balzsamecet

  • némi mag a tetejére (tökmag, napraforgó, lenmag, szezámmag, chia mag) vagy ami van otthon

Elkészítése:

Minden hozzávalót (kivéve a magokat) a dagasztógép táljába mértem és addig dolgoztattam a gépet, míg a tészta szép ruganyos, fényes felületű nem lett. Letakarva kelesztettem háromnegyed órát, majd a duplájára kelt tésztát a munkafelületen kézzel szétnyomkodtam és sima hajtogatással jobbról egyharmadát, majd balról egyharmadát behajtottam, fordítottam rajta 90 fokot és ott is elkövettem ugyanezt, majd letakarva kelesztettem 20 percig. Újra kilapítottam és újra hajtogattam a tésztát. Ekkor már egy sütőpapírral kibélelt jókora fedeles öntöttvas lábasba tettem és lefedve újabb 20 percig kelesztettem, közben a sütőt előmelegítettem 230 fokra hőlégkeverésen. A megkelt tészta tetejét lefújtam vízzel, megszórtam magokkal, néhány helyen bemetszettem éles késsel és lefedve a forró sütőbe tettem 30 percre. Ezt követően levettem a tetőt és még kb. negyed órát sütöttem 190 fokon. Rácsra tettem, ismét lespricceltem vízzel.
Alig vártam, hogy megkóstolhassuk.

Nincsenek megjegyzések: