Összes oldalmegjelenítés

2012. december 29., szombat

Áfonyalekváros tepertős kifli

Ez aztán a nagyszerű süti. Leginkább csak télen sütök ilyesmit, de már a gondolatára is lelkiismeret furdalásom van. Pedig annyira finom. Készítettem ilyet szilvalekvárral, de most kipróbáltam áfonyával is. Az eredeti receptet egy több, mint száz éves receptkönyvben találtam. Jobbnál jobb, gazdag receptek vannak benne. Élvezet végig böngészni. 


Hozzávalók:

  • 20 dkg libatepertő megdarálva
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 25 dkg félfogós liszt
  • 10 dkg rozsliszt
  • 1 tojás + 1 a kenéshez
  • 1 dl tejföl
  • 1 tk méz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk só
  • 1 kk bors/ ízlés szerint
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • Tölteléknek:
  • 10 dkg aszalt vörös áfonya
  • 20 dkg áfonyalekvár


Elkészítése:

A tepertőt a vajjal összedaráltam késes aprítóban. A tejfölt meglangyosítottam, belekevertem a mézet, belemorzsoltam az élesztőt, letakartam és megkelesztettem. Ez után minden anyagot összegyúrtam egy közepes puhaságú tésztává. Folpackba csomagoltam és egy éjszakára hűtőbe tettem. 
Másnap kivettem a hűtőből, 3 részre osztottam. Mindegyik részből cipócskát formáltam, melyet kinyújtottam  2 mm vékonyságú körré. A kört derelyevágóval elvágtam 8 cikkre. A cikkek aljába töltöttem a darált aszalt áfonya és lekvár keverékét, feltekertem, kifli formájúra hajtottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket egymástól távolabb, mert nőni fognak. Megkentem őket tojással és 160 fokra előmelegített sütőben 160 fokon, hőlégkeverésen 20 perc alatt arany-barnára sütöttem őket. 
Nem akarom fényezni magam, de piszok jó. Jövőre meg jöhet a nagy fogyás.

Nincsenek megjegyzések: