Összes oldalmegjelenítés

2012. december 29., szombat

Sajtos ropogós

Ez egy nagyon régi recept, melyet "fogadott" dédim hallott valakitől. Egy kicsit átdolgoztam, de a lényege ugyanaz. Előnye az is, hogyha összedolgoztam egy nagyobb mennyiségű tésztát, akkor akár naponta süthetek belőle frissen annyit, ami aznap elfogy, mert a tészta napokig eláll a hűtőben, de akár egyszerre is kisüthetem, mert hosszú ideig sütés után is megmarad az állaga, eltartható hosszabb ideig is. A probléma csak az, hogy még soha nem sikerült akkora mennyiséget készíteni, ami ne fogyott volna el 1-2 nap alatt. Evvel utalok arra, mennyire finom. Számomra ez az abbahagyhatatlan kategória.


Hozzávalók:

  • 40 dkg margarin
  • 1 dl tejföl
  • 50 dkg félfogós liszt
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 kisebb citrom leve (helyettesíthető ecettel)
  • 1 tk só


Tetejére:

  • a kenéshez tojás
  • szóráshoz reszelt sajt, szezámmag, mák, stb.


Elkészítése:

Előző nap, mint ahogyan sütni szerettem volna, a tésztához valókat összegyúrtam, folpackba csomagolva a hűtőbe tettem.
A sütés napján elővettem,  4-5 részre osztottam, majd részenként kinyújtottam 1-2 mm vékony téglalappá, amekkora a tepsi. A nyújtófa segítségével a tésztalapot a sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem, megkentem tojással, megszórtam evvel-avval, majd derelyevágóval csíkokra szabtam. 200 fokra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 8-10 perc alatt arany-barnára sütöttem.
Nálunk ez egy igen kedvelt csemege. Gyakorlatilag bármilyen mennyiségben is készítem, szinte aznap eltűnik, mintha sohasem létezett volna. Ennél munkaszegényebb sütemény nem igen akad. Szerintem ezt elrontani sem lehet. A tejföl is elhagyható belőle, mert kicsit törékenyebb lesz tőle, ámde sokkal finomabb. A citrom szép levegősre felhólyagosítja. Már most szívesen megenném újra, de a kilók nagyon gyorsak a felfelé haladó úton.

Nincsenek megjegyzések: