Összes oldalmegjelenítés

2012. december 2., vasárnap

Madeleine

Régen tervezem a készítését. Ma nem csaptam nagy főzést, ezért bőven belefért, hogy megsüssem. Nagyon kevés munka van vele. Egyszer már próbálkoztam, de nem sok sikerrel. Szerintem ez jó recept.
Hozzávalók: 
  • 2 nagy tojás
  • 10dkg vaj
  • 5 dkg gyümölcscukor porrá őrölve
  • 1 tk vanília kivonat
  • 2 citrom reszelt héja
  • 1 tk citromlé
  • 1/2 kk sütőpor
  • 10 dkg fehér tönkölyliszt
Elkészítése:

A tojásokat a porcukorral addig verem robotgéppel, míg fehéredni kezd, ekkor hozzáadom a vaníliát, a sütőporral elkevert lisztet, a citromok reszelt héját és legvégül belekeverem az olvasztott vajat. Lefedve 1-2 őrára hűtőbe teszem. Aztán a sütőt előmelegítem 180 fokra hőlégkeverésen. A tésztát szilikon madeleine-formába adagolon és 11-12 perc alatt megsütöm. Olyan az íze, mintha lemon curd-dal készítettem volna. Igazán kellemes teasütemény, sajnos nem a diétás fajtából.


Nincsenek megjegyzések: