Összes oldalmegjelenítés

2012. december 2., vasárnap

Csató kenyere

Zsuzsi, aki az internet világában rendszeresen megvizitálja mi készül a konyhámban, a múltkor megkérdezte, miért sütöm a kenyerek nagy részét joghurttal, nem jó a kefir? Itt egy kenyér kefirrel.


Hozzávalók:

  • 20 dkg rozs gyorskovász
  • 15 dkg kenyérliszt
  • 15 dkg sötét rozsliszt
  • 20 dkg fehér tönkölyliszt
  • 2,2 dl kefír
  • 3 ek olaj
  • 1 dkg friss élesztő
  • 1 ek méz
  • 1,5 tk só

Szóráshoz: 

  • fekete és fehér szezámmag
  • durva szemű só

Elkészítése:

A kefirt mikróban meglangyosítottam, elkevertem benne a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és letakarva megkelesztettem. Kenyérsütőbe öntöttem, mellé a gyors kovászt, lisztet, sót. Dagasztás, kelesztés (1:50), mert az új gépem kétszer dagasztja át a tésztát. Miután letelt, még finoman átgyúrtam, egy hosszú rudat formáltam belőle. A kuglófformát kivajaztam, megszórtam magokkal és sóval és belehajtogattam a kenyértésztát. A tetejét lefújtam olajjal, ott is megszórtam magokkal és sóval és kelesztettem fél órát. Mikor szép magas lett, betettem a 200 fokra előmelegített sütőbe és hőlégkeverésen fél óra alatt megsütöttem. Rácsra téve hűtöttem ki. Úgy néz ki, mint egy nagy bagell.

Nincsenek megjegyzések: