Összes oldalmegjelenítés

2013. február 5., kedd

Bagett sütés

Készítettem egy jó kis aszalt paradicsomos, fűszeres bagettet. 



Hozzávalók:
  • 25 dkg fehér gyorskovász
  • 5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 25 dkg kenyérliszt
  • 1,5 dl kézeleg víz
  • 1 tk só
  • 1 ek méz
  • 1 dkg friss élesztő
  • 1 ek olaj
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk chili pehely
  • 1 kk kakukkfű
  • 1 kk rozmaring
  • 5-6 aszalt paradicsom feldarabolva
  • 2 ek tejföl
Elkészítése: 

A vízben elkevertem  a mézet és az élesztőt és megkelesztettem. Minden összetevőt a kenyérsütő üstjébe töltötte és ruganyos tésztát gyúrtam belőle, ami egy órán át kelesztettem.

Mikor kétszeresére dagadt, lisztezett deszkán átgyúrtam, három részre osztottam.
Egy -egy adag tésztát kinyújtottam olyan hosszú téglalappá, mint kb. a bagettsütőforma.


A tészta két végét behajtottam, hogy ne legyen csücskös a bagett vége, 


majd feltekertem, így egy hosszú, vékony "botot" kaptam, amit belefektettem a sütőformába. A bagetteket lespricceltem olajjal, kis lisztet szitáltam a tetejére, bemetszettem éles késsel, majd letakarva fél órát újra kelesztettem langyos helyen.

 
Közben a sütőt előmelegítettem 230 fokra és hőlégkeverésen (ami így már 250 fokot ér) 15 perc alatt megsütöttem az illatos, ínycsiklandó kenyérkéket.

Nincsenek megjegyzések: