Összes oldalmegjelenítés

2013. június 14., péntek

Death by chocolate

A főnököm, aki második hete él káposztalevesen, azt mondta, hogy ezért a desszertért fel tudná áldozni a diétáját. Rajtam ne múljon, neki álltam. 


Hozzávalók: 
A tésztához:
  • 150 g belga étcsokoládé
  • 75 g vaj
  • 4 nagy tojás
  • 40 g mandulaliszt
  • 60 g gyümölcsporcukor
  • 1/2 rúd vanília kikapart magjai
  • 1/2 tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • 50 g apró étcsokoládé lencse
A ganache-hoz:
  • 200 g belga étcsokoládé
  • 100 ml tejszín
A mázhoz:
  • 15 dkg belga étcsokoládé
  • 3 ek szőlőmagolaj

Elkészítése: 
 
A tészta sütéséhez a tojásokat szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem.
A csokoládét és a vajat vízgőz felett felolvasztottam, majd levettem a tűzről, s amikor már langyosra hűlt, hozzákevertem a tojások sárgáját a vanília kikapart magjait és a cukrot is.
A masszához kevertem a sütőporral elkevert mandulalisztet, végül fellazítottam a tojáshabbal, amit három adagra osztva kevertem a tésztához.
Szilikon mini kuglóf sütőformákba töltöttem a tésztát, 2/3-ig töltve a formákat. Ekkor szórtam rá a csokilencsét, ami sülés közben a tészta belsejébe süllyed. 12 db kis forma tölthető megevvel a mennyiséggel.
A 170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen  egy fém pohárba vizet tettem, hogy gőz keletkezzen, és a tésztát 8 - 10 perc alatt készre sütöttem benne.
A ganache-hoz a tejszínbe tettem a csokoládét és vízgőz felett addig melegítettem, míg megolvad a csokoládé. Ekkor levettem a gőz fölül és robotgéppel kemény habot vertem belőle. Hűtőbe tettem, míg teljesen ki nem hűlt.
A kihűlt ganache-t habzsákba töltöttem, így megtöltve valamennyit.
Újra elővettem a gőzölős edényemet és egy keverőtálban felolvasztottam 15 dkg csokoládét, elkevertem 3 ek szőlőmagolajjal, míg szép fényes, homogén nem lett. Ebbe mártogatjuk a ganache-sal töltött mini kuglófokat,  Rácsra tettem lecsepegni, majd hűtőben lehűtöttem, míg a csokoládé a külsején megdermedt.

Nincsenek megjegyzések: