Összes oldalmegjelenítés

2013. június 14., péntek

Kilófaló magos zsemlék


Ha már kenyeret eszem, próbálom azt egészségesebb formában tenni.


Hozzávalók: 

Tésztához:

  • 27 dkg öregtészta
  • 27 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 27 dkg kilófaló kenyérliszt
  • 1,5 dl tejföl
  • 2 dl víz
  • 1 dkg élesztő
  • 1 ek méz
  • 1,5 tk só

Tetejére:

  • joghurt a kenéshez
  • mák, fekete/ fehér szezámmag a szóráshoz
Elkészítése:

A vizet meglangyosítottam, elkevertem benne a mézet és az élesztőt, megkelesztettem.
Kenyérsütőgép üstjébe töltöttem a folyadékokat, az öregtésztát, felülre a liszteket és a sót. Dagasztó-kelesztő programra kapcsoltam és a gépre bíztam a munka dandárját.
A megkelt tésztát lisztezetlen felületen átgyúrtam, 12 részre osztottam, vékony rudakat sodortam belőle és lazán megcsomóztam , majd a tészta két végét ellenkező irányba tekertem a tésztahurok körül. Végül a két végét összecsippentettem, óriás muffin formába tettem. Letakarva fél órát újra kelesztettem.
A tetejét megkentem joghurttal, megszórtam magokkal: mákkal, fekete és fehér szezámmaggal.
210 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen negyed óra alatt megsütöttem.

 

Nincsenek megjegyzések: