Összes oldalmegjelenítés

2013. június 15., szombat

Királyrákkal töltött ravioli

Ez is egy hirtelen ötlet volt. Szinte semmiből lehet varázsolni egy finom ebédet pillanatok alatt. Igaz, a tésztával kicsit kell babrálni, de itt 3 perc, ott 10 perc, nem sok idő. Összességében minden fázisa percek alatt elkészül és finom ebéd készült belőle hármunknak.



Hozzávalók.
A tésztához:
  • 1 nagy tojás
  • 1 teáskanál olaj
  • 1 nagy csipet só
  • 15 dkg durum simaliszt
  • durum tésztaliszt a nyújtáshoz.

A rák páca:
  • 2 gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 diónyi gyömbér reszelve
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 3ek olívaolaj
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 nagy csipet só
  • frissen őrölt bors
  • 2 ek aprított snidlig (nem volt otthon újhagymám)
  • 25 dkg királyrák

A szószhoz:
  • 1 ek olívaolaj
  • 0,5 l olasz passzírozott paradicsomszósz
  • 1 tk barnacukor
  • frissen őrölt bors
  • a pác
  • néhány bazsalikomlevél

Elkészítése:

 A pácot összekevertem és belezúdítottam a megmosott rákokat, szintén folpack alá téve ő is a hűtőben landolt. Ekkor elmentünk Tibikémmel egy kis budai túrára, hogy a napi mozgás meglegyen, ne csak mindig a főzésen járjon az eszem. Mikor megjöttünk, nekiláttam a tésztának. Hozzávalóit robotgépben egy perc alatt összegyúrtam, folpackban fél órára a hűtőbe tettem pihenni. Tésztanyújtógéppel áthajtottam vagy tízszer, hogy rugalmas legyen, könnyen lehessen vele dolgozni. Szépen ki is nyújtottam 3-as fokozatig és elkezdtem a pácból kiemelt rákkal tölteni, de elázott a páctól, mivel túl vékony volt. Kínomban duplán hajtottam és így szépen kitartott. 11 cm-es derelyevágóval kivágtam, a rákot a közepére tettem és összenyomtam a forma két  felét. Közben már zubogott a sós víz a tűzhelyen, fortyogott a paradicsomszósz mellette. Nem tartott soká, 2-2,5 perc alatt kifőztem a tésztát és elküldtem szomszédolni a paradicsomos serpenyőbe. Végül beleöntöttem a szószba a páclevet is. Evvel  átforraltam a tésztát és sikítoztam a családnak, hogy azonnal jöjjenek enni, mert kihűl az étel. Az igazi siker természetesen az volt, mikor a fiam repetát kért az ételből. Úgy tömte magába, hogy anyai szívem csak úgy dagadozott a büszkeségtől, boldogságtól.


Nincsenek megjegyzések: