Összes oldalmegjelenítés

2013. október 26., szombat

Juharszirupos - fahéjas csiga tejszínes tang zhonggal

Nagyon finomak, lágyak, sokáig frissek a tang zhonggal készült kelt tészták, így ezt is evvel a technikával sütöttem. 






Hozzávalók:
A tang zhong:
  • 50 ml tejszín
  • 75 ml zsíros tej
  • 25 g tönköly fehér liszt


A tésztához:
  • 15 dkg tang zhong
  • 10 dkg vaj
  • 1,5 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 5 dkg cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 60 dkg tönköly fehér liszt


Tölteni:
  • 3 ek juharszirup
  • 5 dkg fahéjas porcukor


Elkészítése:

A tang zhonghoz a tejet és a tejszínt , valamint a lisztet csomómentesre kevertem habverővel, majd felforraltam addig, míg krémes állagúra sűrűsödött.
Egy dl tejszínt , 1,5 dl tejjel és egy kanál cukorral elkevertem, meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam.
A vajat megolvasztottam, hozzáadtam az összes többi alapanyagot és kenyérsütőgépben megdagasztottam és megkelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán  1 cm vékony téglalap alakúra kinyújtottam, ecsettel elsimítottam rajta a 3 ek juharszirupot, amit megszórjuk a fahéjas porcukorral és feltekertem a tésztát. Éles késsel 2 cm-es szeleteket vágtam a tekercsből és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. 
Letakarva langyos helyen fél órát kelesztettem, majd 170 fokra előmelegített sütőbe, hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem. Ha édesszájúak vagyunk fahéjas porcukorral meghintjük a tetejét is.







Nincsenek megjegyzések: