Összes oldalmegjelenítés

2013. október 26., szombat

Krumplis kenyér tang zhonggal

Nagy kedvenc most a tang zhong technika nálam, ezért kipróbálok mindent vele, ami csak az eszembe jut. Nagyon technikának nem is nevezném, de ha az internet világában így nevezték el, ám legyen.


Hozzávalók: 
A tang zhonghoz:
  • 50 ml tejszín
  • 75 ml zsíros tej
  • 25 g tönköly fehér liszt

Tésztához:
  • 15 dkg tang zhong
  • 20 dkg krumplipüré
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek só
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 55 dkg tönköly fehér liszt
  • 2,5 dl víz
  • 1 tk cukor
  • 2,5 dkg friss élesztő

Elkészítése:
A tang zhongot már előző nap elkészítem, mégpedig úgy, hogy hidegen csomómentesre elkeverem habverővel a hozzávalókat, majd felteszem forralni, ami kb. 1 percet vesz igénybe, és addig forralom folyamatos keverés mellett, amíg krémesre be nem sűrűsödik a massza. Aztán egy lezárható dobozban elteszem a hűtőbe. Érdemes belőle többet készíteni, mert három napig is eláll és használható. Azért jó használni, mert a sütött kelt tészta napokig friss marad, nem szárad ki.
Az élesztőt a cukorral elkevert langyos vízben felfuttattam. Maradék krumplipürét használtam. 
Minden hozzávalót a kenyérsütő üstjébe készítettem és dagasztó programra kapcsoltam.
Mikor megkelt a kenyér, alaposan kilisztezett deszkára borítottam, alaposan átgyúrtam (elég lágy volt a tészta), ezért gyors mozdulatokkal cipót formáltam belőle és egy vastag falú nagy teflon lábasba tettem, aminek teteje is van. Maradt egy kis tojásfehérjém elkeverve egy teáskanál juharsziruppal, avval megkentem a tészta tetejét, lefedtem az üveg tetővel, így figyelemmel tudtam kísérni a változásokat. Megdöbbentő volt. A tészta olyan rohamos sebességgel kezdett el nőni, hogy 10 perc kelés után betettem a forró sütőbe, mert ha tovább kelesztem, nem fért volna el az edényben. A sütő elő volt melegítve 230 fokra hőlégkeverésen. Így sütöttem 15 percig, majd levettem a tetejét, mert már hozzánőtt volna és további fél órát sütöttem 200 fokra csökkentve a sütő hőfokát. Isteni finom, puha, kívül ropogós fehér kenyeret kaptam. Mivel nagysága miatt harmadik napja esszük, büszkén mondhatom, hogy még mindig puha, élvezhető. 




Nincsenek megjegyzések: