Összes oldalmegjelenítés

2013. október 2., szerda

Zsemle tang -zhonggal

Most, hogy ezt az egyszerű technikát olvastam, családom nagy örömére így készítem a péksüteményeket. Nem csak az a nagyszerű benne, hogy gyönyörűen megkel  a tészta, hanem sokáig, napokig is friss marad (már amennyiben napokig sem fogy el, de ilyen még nem fordult elő).



Hozzávalók: 
Tang zhong:

  • 1 dl víz
  • 2,5 dkg tönköly fehér liszt

A tészta többi része:

  • 55 dkg tönköly fehér liszt
  • 8 dkg héjában főtt krumpli (ha nincs felesleges, ezért ne álljunk neki főzni)
  • 2 dl író
  • 1/2 dl tej
  • 1 ek cukor
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 1,5 tk só

Elkészítése:

Előző este elkészítettem a thang zongot: a vizet elkevertem a liszttel csomómentesre és kb. 1 percig forraltam, míg krémszerűen besűrűsödött. Kihűtöttem, éjjelre hűtőbe tettem. Reggel kivettem a thang zongot és hagytam, hogy szoba hőmérsékletűre melegedjen.
 A tejet meglangyosítottam,feloldottam benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam.  A vajat lágyra olvasztottam, a burgonyát finom lyukú reszelőn belereszeltem és az egész tojást és  minden egyéb hozzávalót kenyérsütőgép üstjébe mértem, dagasztó programra kapcsoltam a gépet.
A megkelt tésztát, (ami elég lágy volt a burgonyától) alaposan lisztezett deszkán kinyújtottam kb 1 cm-esre, 10 cikkre osztottam, derelyevágóval elvágtam. A cikkeket feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,- egymástól jó távol, mert nagyon megnőnek,- tetejüket felvert egész tojással megkentem. Folpack-kal letakarva fél órát kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem 200 fokra hőlégkeverésen és 10 perc alatt megsütöttem a kifliket

Szerintem nem kell ennél szebb, finomabb, egyszerűbb.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Itt mintha a zsömle és kifli készítése kicsit összekeveredett volna....