Összes oldalmegjelenítés

2013. december 14., szombat

Kecskesajtos diós keksz

Már követtem el hasonlót, de az mégis más volt. Ezt plusz két kilóm bánja, de én nem. Kedves Juci barátnőimet vártam, de sajnos egyikük nem tudott eljönni, így több kalóriát kellett magunkhoz vennünk. Még szerencse, hogy nem sütök mindennap ilyet, mert hatalmasra nőnék. Egyszerűen nekem ez az abbahagyhatatlan kategória.

Hozzávalók:

  • 12 dkg kecskesajt
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 22 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk só
  • 5 dkg durvára tört dió



  • tetejére 5 dkg frissen reszelt parmezán


Elkészítése:

A diót egy tiszta konyharuhába csomagolva sodrófával kicsit megütögettem, fogy nagyobb darabos legyen. A kecskesajtot lereszeltem, robotgépben a többi hozzávalóval összegyúrtam, végül kézzel beleforgattam a diót is. Folpackba csomagolva a hűtőbe tettem fél órára pihenni.
A megpihent tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam kb 3-4 mm vékony téglalappá és egyben a nyújtófa segítségével beemeltem a sütőpapírral bélelt tepsibe. Parmezánt reszeltem rá, derelyevágóval felvágtam rombusz alakúra és betoltam a 180 fokos sütőbe hőlégkeverésen 15 perc alatt megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések: