Összes oldalmegjelenítés

2013. december 29., vasárnap

Krumplis kalászkenyér tang zhonggal

Ez is maradékból összedobott darab volt a konyhámban. Előző nap fincsi hátszínt sütöttem zelleres krumplipürével és zöldbabbal. Ott maradt a püré egyharmada. Muszáj voltam kezdeni valamit.




Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 1 dl író
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg friss élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 10 dkg tk tönkölyliszt
  • 65 dkg tönköly fehér liszt
  • 15 dkg tang zhong
  • 30 dkg krumplipüré
  • 1 ek só

Elkészítése:

A tang zhonghoz 1,2 dl hideg vízben 2 ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához.A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra futtattam fel. Ezek után minden egyebet beledobáltam a kenyérsütőgép üstjébe és dagasztó programon hagytam őt kibontakozni.

A megkelt tésztát alaposan liszttel megszórt deszkára borítottam, mert a krumpli jelentősen ellágyította. 3 részre osztottam. A tésztákat tenyeremmel kilapogattam nagyjából téglalap alakúra, majd feltekertem őket. Úgy méreteztem, hogy egy-egy darab elférjen a 39 cm-es tepsiben. Belefektettem, tetejüket megkentem íróval, ollóval  felülről bemetszettem néhány helyen, és minden metszést hol jobbra, hol balra fordítottam ki. Aztán a tűzhely tetejére tettem kelni fél órára. A sütőt közben előmelegítettem 200 fokra hőlégkeverésen 20-25 perc alatt megsütöttem őket,

Nincsenek megjegyzések: