Összes oldalmegjelenítés

2013. december 21., szombat

Mini bagettek tang zhonggal

Mindig én sütöm a kenyerünket immáron 13 éve. Ez idő alatt talán még soha nem készítettem el kétszer ugyanazt a kenyeret. Mindig változtatok valamin. Ez is egy közülük.


Hozzávalók: 

  • 1 dl tej
  • 1,5 dl író
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 kk cukor
  • 1 tk só
  • 10 dkg tang zhong 
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg tk rozsliszt


Elkészítése: 

A tang zhonghoz 0,85 dl hideg vízben 1 ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához.
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és letakarva megkelesztettem.
Minden hozzávalót kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztó programra kapcsoltam. 
A megkelt tésztát lisztezett deszkán 6 részre osztottam. Minden darabot kézzel kilapogattam, majd feltekertem. A tésztát bagett sütőformába fektettem. Tetejét megkentem íróval és letakarva fél órát kelesztettem. Közben előmelegítettem a sütőt 250 fokra hőlégkeverésen és a sütő aljára egy tálka vizet tettem párologni. A bagetteket 12-13 perc alatt megsütöttem. 



Nincsenek megjegyzések: