Összes oldalmegjelenítés

2014. március 8., szombat

Aszalt paradicsomos rozmaringos kiflik

Mivel ünnepelném a nőnapot, ha nem sütéssel-főzéssel. Reggel elmentem vásárolni, majd belevetettem magam a kulináris kalandozásaimba. Gondoltam egyet és a croissant példájára készítettem egy réteges kiflit. No nem volt 7 réteg, csak 3, de megtöltöttem minden finomsággal.


Hozzávalók: 
Tang zhonghoz:

  • 1 dl víz
  • 2 dkg tönköly fehér liszt
Tésztához:

  • 1 dl író
  • 2 dl 3,5%-os tej
  • 2 ek fűszeres olívaolaj az aszalt paradicsomról
  • 1 tk cukor
  • 1.5 tkl só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
Kenéshez:

  • 6 -7 ek  az aszalt paradicsomról a fűszeres olaj
Tölteni a másik 6 db-hoz:

  • 4 aszalt paradicsom
  • 3-4 nagy kapribogyó
  • 1 ek rozmaringlevél
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
Szóráshoz:

  • 6 dkg ementáli sajt reszelve


  • frissen őrölt bors
  • Maldon só
Elkészítése: 

A tang zhonghoz 1 dl hideg vízben 2 dkg tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem, amit aztán lehűtve használtam a tésztához.

A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Letakarva habosra felfuttattam.
Kenyérsütőgép üstjébe öntöttem az élesztős tejet, az írót, az olajat, a kihűlt tang zhongot és a liszteket, sót. Dagasztóprogramra kapcsoltam. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, elosztottam, 6 kis cipót gyúrtam belőle.
Minden cipót kinyújtottam kb. 35-36 cm átmérőjű körré. A köröket jól megkentem a finom olajjal, majd másikat fektettem rá. Ezt aztán újra megismételtem. Két darab 3 rétegű kört készítettem. Az egyiket csak olajjal kentem, a másik körbe tettem 4 felaprított aszalt paradicsomot, 2 nagy gerezd fokhagymát apró kockákra vágva és egy evőkanálnyi friss aprított rozmaringlevelet. 



A köröket 6-6 cikkre vágtam, tehát 12 kiflim lett. A cikkek széles végét 3-4 cm mélyen hosszában bemetszettem derelyevágóval, majd behajtva a belső vágott részt, feltekertem a kifliket.










Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem egymástól messze, mert számoltam rá, hogy duzzadni fognak.
Tetejüket megkentem a fűszeres olajjal.
A kiflik felére reszelt sajtot szórtam, másik felét frissen őrölt borssal és Maldon sóval szórtam meg. 



Letakartam konyharuhával és 40 percet kelesztettem a  langyos konyhában
230 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 20 perc alatt megsütöttem.


         


Nincsenek megjegyzések: