Összes oldalmegjelenítés

2014. március 10., hétfő

Zöldséges marharagu knédlivel

A marharagut szinte nevezhetem boeuf bourguignon - nak is. Ugyanígy készítettem, mint már előzőleg is, avval a különbséggel, hogy marhanyakból készült és rozé borral főztem meg. Így természetesen kicsit édeskésebb lett. Így elhasználtam a szenzációsan finom húslevesemet is, melynél jobbat még nem főztem. 


A knédli is egy kicsit macerásabb, ám annál finomabb és látványosabb, mint a hagyományos. 
Ennek a köretnek a leírását is annyiféle képpen lehet fellelni.

Hozzávalók:
Pirított bagettkockák:

Tészta:
  • 2 dl tej
  • 15 dkg tönköly fehér liszt
  • 1.5 dkg friss élesztő
  • 1 csipet cukor
  • 1 kávéskanál só
  • frissen őrölt bors
  • 1 szál rozmaring levelei
  • 1 db tojás

Elkészítése:
Pirított bagettkockák:

Egy kanál kacsazsíron megpirítottam a felkockázott bacont, sóztam, borsoztam.
Mikor már pirosodni kezdett, hozzáadtam a kisebb kockákra vágott bagettet, és aranybarnára pirítottam. Félrehúztam kihűlni.

Tésztához:

A tejet meglangyosítottam, beleöntöttem a robotgép táljába. Rámorzsoltam az élesztőt, és 5-6 perc alatt felfuttattam. Mikor kellően habosodott, hozzákevertem a lisztet, tojást. Géppel 2-3 perc alatt kikevertem, megsóztam. Ehhez a híg tésztához kevertem a megpirított baconös bagettkockákat, a felaprított rozmaringot, borsoztam. Lefedve egy órát kelesztettem langyos helyen. Addig a tésztában lévő felesleges folyadékot a pirított bagettkockák magukba szívják.
Két réteg folpackot egymásra fektettem, felső rétegét kevés kacsazsírral megkentem, és ráhalmoztam a megkelt tésztát. Megformáztam vekni formájúra, beletekertem a folpackba. Gőz fölött ,- itt bambusz párolóba téve,-  kb. 40 perc alatt átpároltam. Mikor elkészült, fóliástól hagytam kihűlni egy kicsit a rácson, és csak utána bontottam ki. Éles késsel szépen lehet szeletelni, de megteszi egy erős cérna is.



Nincsenek megjegyzések: