Összes oldalmegjelenítés

2014. március 14., péntek

Tárkonyos tejszínes raguleves

Ezt sosem tudom megunni. Először, mint legényfogó levest ettem a barátnőmnél. Azóta rendíthetetlenül készítem, olyan finom. Ezt a variációt tegnap Ilike barátnőm mesélte el. Gyakorlatilag mindent beletehetünk, amink van. Úgyhogy Erikának is melegen ajánlom, hogy ilyet készítsen annak akinek akar. De ez egy más történet.


Hozzávalók: 

  • 2 ek olaj
  • 2 szál újhagyma
  • 30 dkg csirkemell filé
  • 25 dkg barna csiperke
  • 1 nagy sárgarépa
  • 20 dkg zeller
  • 20 dkg zöldborsó
  • 15 dkg zöldbab
  • 20 dkg bébi kukorica
  • 1 citrom
  • 2 dl laktózmentes tejszín
  • 1 ek étkezési keményítő
  • 1 ek petrezselyemzöld
  • 1 ek tárkony
  • kevés só
  • frissen őrölt bors
  • 1,2 l zöldség/ vagy csirke alaplé
  • néhány szelet chili ízlés szerint


Elkészítése:

Az olajat felforrósítottam, belevágtam az újhagymát, rögtön rátettem a ceruzányi csíkokra szelt csirkemellet, amit fehéredésig sütöttem és aztán a  feldarabolt zöldségeket,- amiket  hasonló méretűre vágtam,-  is átsütöttem nagy lángon. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam egy teáskanálnyi tárkonyt, egy evőkanálnyi petrezselymet, belereszeltem a citrom héját és felengedtem zöldség alaplével. Lefedve kb 8-10 percig forraltam. Közben valami más konyhai tevékenységemből maradt egy fél tojás, amihez szintén adtam egy kevés süt, borsot, chilit, egy csipet tárkonyt, meg persze némi lisztet és gyorsan levestésztát gyúrtam belőle. 


Kinyújtottam és derelyevágóval a fiam által imádott eperlevél formára felvágtam és azt is a levesbe szórtam. Ekkor adtam csak hozzá a bébikukoricákat is és még egy teáskanálnyi tárkonyt. Egyet fortyant a leves, miközben a tejszínben elkevertem az étkezési keményítőt és azt is a levesbe öntöttem . Mikor újra felforrt, belecsavartam a citrom levét és elzártam a gázt. 
Minden bizonnyal nem véletlenül hívják ezt legényfogó levesnek.Ha valamivel, akkor evvel lehet pasit vadászni.


Nincsenek megjegyzések: