Összes oldalmegjelenítés

2014. március 16., vasárnap

Ír szódás zsemle

Mint minden St. Patrick napon,- ami csak holnap lesz,- ír ételeket készítek. Tavaly kenyeret sütöttem, ezért most a zsemle formát választottam. A recept is más. Az alaprecept a Food Networkon találtam, Kissé átdolgoztam a magam ízlésére, de a lehető legegyszerűbben próbáltam elkészíteni.


Hozzávalók:

  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 3 dkg tönköly búzapehely
  • 3 dl író
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só
  • 1 tk szódabikarbóna


Elkészítése:

Minden hozzávalót egy keverőtálban fakanállal összekevertem, de nem hosszan, csak nagyjából. Egy óriás muffin sütőformát kibéleltem sütőpapírral.


Olajos kézzel elosztottam a lágy, de ruganyos tésztát 5 felé, gombócot formáltam belőle és a formába ejtettem. Tetejét kereszt formában bevágtam ollóval és a 230 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem alul-felül sütésen. 
Kívül roppanós, belül lágy, finom zsemlét kaptam. 

Nincsenek megjegyzések: