Összes oldalmegjelenítés

2015. március 16., hétfő

Narancsos-csokis szelet

A süteményt barátnőm mézeskrémes süteménye ihlette, amit elkészítettem már más ízesítéssel is. Szerintem a variációk sora végtelen. Lehet változtatni a krém, a csoki és a tészta összetevőin is. A tészta most könnyen nyújtható, kezelhető volt, míg előtte csak második nyújtásra lett jó.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 60 dkg félfogós liszt
  • 7 ek kacsazsír
  • 2 tojás
  • 5 ek méz
  • 5 ek tejföl
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 4 ek. cukrozatlan kakaó
  • 1 tk. fahéj


A krémhez:

  • 8 dl tej
  • 3 ek gyümölcscukor
  • 2 csomag étcsokoládés pudingpor
  • 20 dkg vaj


Töltelék: 



Tetejére:

  • 15 dkg étcsokoládé
  • 1 ek szőlőmagolaj


Elkészítése:

A tésztához valókat dagasztógépben összegyúrtam és fóliába csomagolva hűtőbe tettem fél órára. Addig  feltettem 6 dl tejet melegedni. 2 dl tejjel elkevertem a két csomag pudingport és a mikor a tej felforrt, belekevertem a csokis keveréket. Kevergetve besűrítettem, majd hideg vízbe tettem az edényt, hogy hűljön a krém. Ekkor belekevertem a vajat is, had olvadjon el egyenletesen benne, és hagytam teljesen kihűlni a krémet. 
A tésztát a hűtőből kivéve négy részre osztottam, mindegyiket kinyújtottam akkorára, mint a tepsim (39x40 cm). Sütőpapírral béleltem ki, a tésztalapot belefektettem és 180 fokon , hőlégkeverésen 5 perc alatt megsütöttem. Konyharuhára tettem kihűlni.
Mikor minden szoba hőmérsékletűre hűlt, összeállítottam a süteményt. Alulra került egy megsült mézes lap, majd azon elterítettem a fele csokipudingot. Erre újabb tésztalap került, amit beborítottam  a lekvárral gazdagon, majd erre is egy lap, amit a puding másik felével kentem meg. Végül ezt a negyedik lappal takartam le. 
Vízgőz fölött a szőlőmagolajjal megolvasztottam az étcsokoládét és ezzel borítottam be a felső lapot. A kamrába tettem egy éjszakára pihenni. A sütemény annál finomabb lesz, minél tovább áll (no ez persze csak néhány napra vonatkozik, mert ez alatt úgyis elfogy, bármekkora mennyiséget készítek is.) Örök hálám Csillának, hogy megmutatta nekem ezt a finom receptet.

Nincsenek megjegyzések: