Összes oldalmegjelenítés

2014. március 1., szombat

"Diétás" kenyér

Ma nagyon hatékony voltam. Össze-vissza főztem mindenfélét. Többek közt ezt a kenyeret is. Mivel költözés előtt állok, próbálom a háztartásom jelentős tartalékait felemészteni. Így a kenyér alapanyagait is eszerint választottam össze. Két adag tang zhongot összekutyultam. Még volt egy adag teljes kiőrlésű tönkölyös öregtészta a hűtőmben. Mielőtt elmentem szomszédolni, előtte ezekből, és még néhány anyagból bekészítettem egy kenyérnyit a kenyérsütőgépembe, had tegye e a dolgát.


Hozzávalók:

  • 15 dkg tang zhong
  • 25 dkg öregtészta
  • 20 dkg Diabestar liszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 175 ml kefir
  • 150 ml kéz meleg víz
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1,5 tk só


Elkészítése: 
A langyos vízben feloldottam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. Minden hozzávalót belemértem a kenyérsütő üstjébe és dagasztóprogramra kapcsoltam.
Mikor megkelt a tésztám, sima munkalapra borítottam, nyolc egyenlő részre osztottam, a tésztát egyenlő, kb 25 cm-es rudakká sodortam, majd mint egy anyagot 4-4 szálból "megszőttem a kenyeret.

                                      
A tészta végeit a kenyér alá gyűrtem és belefektettem egy teflon kacsasütőbe. Tetejét megkentem egy kis íróval elkevert felvert tojással, lefedtem és fl órát kelesztettem a konyhapulton. Aztán betettem a duplájára kelt kenyértésztát a 230 fokra előmelegített sütőbe hőlégkeverésen és 45 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: